Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.

zamknij
open mapa
Strona główna / Centrum Prasowe / Zdalna likwidacja szkód w Generali

Centrum prasowe

Aktualności

21.08.2018 Zdalna likwidacja szkód w Generali

Zdalne oględziny i tworzenie dokumentacji szkodowej oraz samodzielna likwidacja szkód przez klientów – to możliwości jakie dają aplikacje mobilne Generali. Generali wciąż pracuje nad nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami, żeby skrócić czas obsługi klientów i spełniać ich oczekiwania. Właśnie wprowadziło nową aplikację – Generali Online, a inna – AudaFoto – jest obecnie w fazie testów.

Aplikacja mobilna Generali Online pozwala na zdalne dokonanie oględzin szkody i stworzenie dokumentacji szkodowej. Kiedy szkoda wymaga oceny przez rzeczoznawcę, klient otrzymuje link do aplikacji Generali Online, instaluje ją na swoim telefonie i uruchamia. Podczas rozmowy telefonicznej rzeczoznawca Generali łączy się z kamerą telefonu ubezpieczonego i zdalnie ogląda uszkodzone przedmioty czy pojazd. Następnie fotografuje szkodę aparatem ze smartfona klienta, dbając przy tym o odpowiednie oświetlenie i wyostrzenie obrazu. Poza tym robi zdjęcia dokumentom związanym ze szkodą. W ten sposób za pomocą aplikacji Generali Online jest tworzona dokumentacja szkody.

Aplikacja Generali Online znacznie skraca czas obsługi klientów. Dzięki możliwości zdalnego połączenia z kamerą smartfona klienta, rzeczoznawca może ocenić i udokumentować szkodę podczas jednej rozmowy telefonicznej. Generali Online umożliwia zdalne oględziny szkód każdego rodzaju. Liczba klientów korzystających z aplikacji wzrasta z miesiąca na miesiąc. Od momentu wdrożenia ponad 3 tysiące spraw zostało obsłużonych za pośrednictwem Generali Online. W lipcu z tej aplikacji skorzystało ponad 30% klientów, którzy zgłosili szkody wymagające oceny rzeczoznawcy. Mamy nadzieję, że docelowo udział Generali Online w oględzinach wyniesie co najmniej 40% – powiedział Jakub Jacewicz, członek zarządu Generali TU SA.

Generali wdraża również aplikację AudaFoto. Pozwoli ona prawidłowo wykonać dokumentację szkody komunikacyjnej klientom, dla których to rozwiązanie wydaje się łatwiejsze i wygodniejsze ze względu na brak konieczności umawiania się na rozmowę telefoniczną z rzeczoznawcą Generali. Klient za pomocą smartfona z zainstalowaną aplikacją AudaFoto będzie mógł wykonać zdjęcia uszkodzonego pojazdu w dowolnym czasie, a fotografie automatycznie znajdą się w tzw. teczce szkodowej.

Samodzielną likwidację szkód majątkowych (zalaniowych) i komunikacyjnych umożliwiają dwie inne aplikacje – HomeSmart i AudaSmart – wprowadzone przez Generali przed kilkoma miesiącami. W aplikacjach klient uzupełnia swoje dane osobowe, przedstawia rozmiar szkody i załącza zdjęcia uszkodzonego mienia wykonane smartfonem. Na podstawie tych informacji aplikacje automatycznie wyliczają kwotę odszkodowania za szkodę. Po akceptacji wysokości odszkodowania przez klienta, pieniądze są przelewane na jego konto w ciągu jednego dnia.

Aplikacje mobilne Generali skracają czas związany z likwidacją techniczną szkody oraz wypłatą odszkodowania. Obecnie 25% szkód zalaniowych jest likwidowanych przez aplikację HomeSmart. Dążymy do zwiększenia udziału HomeSmart w likwidacji szkód do co najmniej 40% – powiedział Jakub Jacewicz.

Warto dodać, że te rozwiązania są wspierane przez automatyzację procesu likwidacji szkód w Generali. Czynności, które są powtarzalne i mogą być realizowane automatyczne, są wykonywane przez roboty, które pracują bez przerwy – nawet nocą – co zwiększa efektywność procesu.