Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z Polityką prywatności, gdzie znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych.

zamknij
open mapa
Strona główna / Centrum Prasowe / Generali wspiera klientów, którzy ucierpieli podczas ostatnich ulew

Centrum prasowe

Aktualności

24.05.2019 Generali wspiera klientów, którzy ucierpieli podczas ostatnich ulew

Generali wprowadziło uproszczone procedury w celu pomocy poszkodowanym w wyniku ostatnich ulew oraz przyspieszenia procesu likwidacji tych szkód.

Generali wprowadziło uproszczone procedury  w celu pomocy poszkodowanym w wyniku ostatnich ulew oraz przyspieszenia procesu likwidacji tych szkód.

- Cały czas monitorujemy sytuację na terenach objętych silnymi opadami. Obecnie zgłaszane szkody mają charakter lokalnych podtopień, gdzie woda wystąpiła w podpiwniczeniach budynków. Na bieżąco lokalizujemy przypadki, w których woda wdarła się do części mieszkalnych w wyniku zalania pobliskiego terenu. W tych sytuacjach, po kontakcie z poszkodowanymi, wstępnie oszacowaliśmy już szkody i wypłaciliśmy stosowne zaliczki. Jak tylko będzie to możliwe, po ustąpieniu wody, dokonamy oględzin – wyjaśnia Jakub Jacewicz, członek Zarządu odpowiedzialny za likwidacje szkód. Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami, którzy ucierpieli w wyniku działań żywiołu. Znamy liczbę zawartych polis w rejonie wystąpienia zjawiska, a tym samym potencjał ewentualnych szkód. Grupa przeszkolonych osób dedykowanych do wyjazdu w teren występowania zwiększonej liczby  szkód, została postawiona w stan gotowości. Jeżeli tylko będzie taka potrzeba – osoby te będą pracować w miejscu zdarzenia, wyceniając szkody i wypłacając odszkodowania.

Ubezpieczyciel zachęca, aby osoby, które mają dostęp do Internetu, zrobiły zdjęcia i zgłaszały szkody przez stronę www, co znacznie przyspieszy proces likwidacji szkód.

Część szkód zamykana jest przez Generali już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej na podstawie uzyskanych informacji oraz zdjęć przesłanych przez Klienta. W sprawach, których oszacowanie wysokości odszkodowania wymaga obecności reprezentanta Generali,  stosowane są również specjalne procedury. Generali uruchomiło specjalny numer telefonu 81 460 71 81, dla Klientów poszkodowanych w wyniku ostatnich zjawisk pogodowych.

 

- Zwiększamy również liczbę dostępnych pracowników, a w razie potrzeby wydłużymy godziny pracy zespołów likwidacji szkód.- dodaje J. Jacewicz.

Co zrobić, by szybko otrzymać odszkodowanie?

  1. Wykonać zdjęcia jeszcze przed rozpoczęciem sprzątania terenu i wykonywania  napraw - nawet tymczasowych.
  2. Zabezpieczyć mienie, by uniknąć powiększenia rozmiaru uszkodzeń.
  3. Zgłosić szkodę – najlepiej przez formularz na stronie www; do zgłoszenia dołączyć wykonane zdjęcia.
  4. Skontaktujemy się  z Poszkodowanym, jeżeli mimo wszystko będzie potrzebna wizyta rzeczoznawcy.
  5. Jeżeli potrzebna jest pilna naprawa – poinformować o tym Generali. Należy pamiętać o robieniu zdjęć, żeby udokumentować jej przebieg.
  6. Zachować wszystkie faktury i paragony – to pomoże zwrócić nam poniesione przez poszkodowanego koszty.