Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, celu ich zastosowania i sposobie określenia warunków ich przechowywania można znaleźć tutaj. Kontynuując przeglądanie strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

zamknij
open mapa

Otwarty Fundusz Emerytalny (OFE)



Informacja dla osoby zmieniającej OFE

Możesz wybrać dogodny dla siebie sposób zawarcia Umowy Członkostwa w Generali Otwartym Funduszu Emerytalnym:

  • przystąp do Generali OFE online
  • zamów formularz umowy
  • prześlij do nas pismo lub e-maila z wnioskiem o przystąpienie do Generali OFE
  • pamiętaj o podaniu podstawowych danych, które umożliwią nam kontakt z Tobą
  • zaznacz, czy przystępujesz do funduszu po raz pierwszy, czy zmieniasz fundusz na Generali OFE
  • dwa egzemplarze formularza Umowy wyślemy na wskazany przez Ciebie adres

Aby stać się członkiem Generali OFE, wypełnij przesłane przez nas dwa formularze umowy, podpisz je i odeślij do nas wraz z wymaganymi załącznikami.

  • jeżeli Cię dotyczy: oryginałem lub poświadczoną notarialnie kopią dokumentu o rozdzielności majątkowej (zgodnie ze wskazaniem na druku Umowy)
  • pisemną zgodą na przystąpienie do Generali OFE podpisaną przez rodziców lub opiekunów prawnych w przypadku, jeśli jesteś osobą niepełnoletnią

Po podpisaniu Umowy Członkostwa w Generali Otwartym Funduszu Emerytalnym przez przedstawiciela Funduszu jeden egzemplarz umowy odeślemy do Ciebie.

Decyzję o zmianie OFE możesz podjąć w dowolnym momencie. ZUS dokonuje transferu środków między funduszami cztery razy w roku: w lutym, maju, sierpniu i listopadzie. Aby doszło do skutecznego transferu w danej sesji, umowa z OFE musi być podpisana przez przedstawiciela Funduszu do 25. dnia miesiąca poprzedzającego transfer, czyli odpowiednio:

  • do 25 stycznia
  • do 25 kwietnia
  • do 25 lipca
  • do 25 października

UWAGA! Fundusz jest obowiązany zawiadomić na piśmie dotychczasowy otwarty fundusz emerytalny o zawarciu umowy. Dane osobowe (imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL, numer dokumentu tożsamości) zarówno w dotychczasowym, jak i nowym OFE, muszą być zbieżne.

Zgodnie ze statutem Generali OFE możesz wskazać dyspozycję przesłania informacji o środkach zgromadzonych przez Ciebie na rachunku w Funduszu:

W przypadku jeśli nie wyraziłeś zgody na przesyłanie informacji o środkach drogą elektroniczną, informację tę dostarczymy zwykłą przesyłką listową.

Jak zaktualizować dane zawarte w umowie OFE?

Aktualizacji danych możesz dokonać na kilka sposobów. Wybierz najdogodniejszy dla Ciebie:

W przypadku zamówienia formularza aktualizacji przez stronę internetową, wybrany formularz zostanie wysłany do Ciebie na wskazany adres korespondencyjny.

Formularz aktualizacji danych zawartych w umowie członkostwa
Formularz ten należy zamówić w przypadku zmiany np. dokumentu tożsamości, nazwiska, adresu zamieszkania/korespondencyjnego.

Formularz aktualizacji danych identyfikacyjnych uposażonych lub zmiany osób uposażonych
Formularz ten należy zamówić w przypadku zmiany dotychczas wyznaczonych osób uposażonych, w przypadku chęci aktualizacji danych identyfikacyjnych osób uposażonych, bądź też w przypadku chęci wyznaczenia osób uposażonych, jeśli nie zostały one wyznaczone podczas zawarcia umowy z Funduszem.

Formularz oświadczenia Członka Generali OFE w zakresie małżeńskich stosunków majątkowych
Formularz ten należy zamówić w przypadku zmiany w zakresie małżeńskich stosunków majątkowych (zawarcie związku małżeńskiego, rozwód, unieważnienie małżeństwa, ustanie wspólności majątkowej w trakcie trwania małżeństwa).

Wypełniony formularz aktualizacji wyślij na adres:

Generali PTE S.A.
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
(z dopiskiem "OFE")

Uwaga!: Każdy formularz aktualizacji danych powinien zawierać datę jego wypełnienia oraz własnoręczny podpis Członka OFE.

Prawa i obowiązki Członka OFE

Twoje prawa jako Członka otwartego funduszu emerytalnego:

  • prawo do zmiany funduszu
  • prawo do informacji
  • prawo do otrzymywania raz w roku pisemnej informacji o środkach znajdujących się na rachunku członka, terminach dokonanych w tym okresie wpłat składek i wypłat transferowych oraz przeliczeniu tych składek i wypłat transferowych na jednostki rozrachunkowe, o wynikach działalności lokacyjnej funduszu, a także o zasadach polityki inwestycyjnej i celu inwestycyjnym funduszu, wraz ze wskaźnikami, do których są porównywane osiągane przez fundusz stopy zwrotu
  • prawo do otrzymania na żądanie wykazu operacji zrealizowanych na rachunku funduszu
  • prawo do wskazania uposażonych - członek OFE może wskazać imiennie jedną lub więcej osób fizycznych, na których rzecz ma nastąpić wypłata środków w razie jego śmierci

Twoje obowiązki jako Członka otwartego funduszu emerytalnego:

  • aktualizacja danych osobowych będących w posiadaniu OFE
  • informowanie funduszu o:
    • zmianie danych osobowych (nazwiska, imienia/imion, dowodu osobistego, paszportu)
    • zmianie adresu zameldowania i zamieszkania
    • zmianie adresu korespondencyjnego
    • zmianie małżeńskich stosunków majątkowych (zawarcie związku małżeńskiego, rozwiązanie małżeństwa przez rozwód, ustanie wspólności majątkowej w trakcie trwania małżeństwa, unieważnienie małżeństwa)
    • zmianie osób uprawionych do odbioru środków w przypadku śmierci członka OFE

Wybierz najdogodniejszy dla Ciebie sposób aktualizacji danych:

Wybrany formularz zostanie wysłany do Ciebie na wskazany adres korespondencyjny. Po jego wypełnieniu, wyślij formularz/pismo w sprawie aktualizacji danych na adres:

Generali PTE S.A.
ul. Postępu 15B
02-676 Warszawa
(z dopiskiem "OFE")

Uwaga!: Każdy formularz aktualizacji danych powinien zawierać datę jego wypełnienia oraz własnoręczny podpis Członka OFE.

UWAGA! Jeżeli Twoje dane, które posiada OFE są nieaktualne, przekazywanie składek na Twój rachunek w OFE może przebiegać nieprawidłowo.

Procedura składania i rozpatrywania reklamacji:

  1. Członek Funduszu może składać w każdym czasie zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez Fundusz, w tym skargi i zażalenia („reklamacje”).
  2. Reklamacje mogą być składane:
    • pisemnie przesyłką pocztową na adres Funduszu: Generali PTE S.A., ul. Postępu 15 B, 02-676 Warszawa,
    • telefonicznie pod numerem 913 913 913 albo osobiście w formie pisemnej lub do protokołu podczas wizyty w siedzibie Funduszu.
  3. Reklamacja powinna zawierać m.in. dane Członka umożliwiające jego identyfikację oraz numer umowy. Na wniosek Członka Fundusz potwierdzi wpływ reklamacji pisemnie lub w inny sposób uzgodniony z Klientem.
  4. Fundusz udziela odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od chwili otrzymania reklamacji, chyba że mają miejsce szczególnie skomplikowane okoliczności, uniemożliwiające rozpatrzenie reklamacji w tym terminie. W takim przypadku Fundusz poinformuje Członka o przyczynach opóźnienia, okolicznościach, które muszą zostać ustalone dla rozpatrzenia sprawy oraz określi przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
  5. Odpowiedź na reklamację jest udzielana w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji, przy czym na wniosek Członka może być dostarczona pocztą elektroniczną.
  6. Spór między Członkiem a Funduszem może być zakończony w drodze pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów między klientami a podmiotami rynku finansowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  7. Członek Funduszu może składać skargi i zażalenia na działalność Funduszu do uprawnionych organów, w tym Komisji Nadzoru Finansowego, Rzecznika Finansowego, miejskiego lub powiatowego Rzecznika Konsumentów oraz innych organów zajmujących się ochroną klientów podmiotów rynku finansowego. Generali PTE S.A. podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego.